me

關於我的二三事信箱。留言隨手貼臉書粉絲頁(aNobii 太爛了所以舊書架現已停止更新)。
聊書聊電影的 podcast「連連看」(另在 Castbox 可以找到連連看之前的舊集數)。

2023/05/19

與阿芒野合 (6):〈剪接〉

Editing

01)
I wanted to make what was unbearable
Look unbearable
For it to appear the way it should’ve been
I did some minor surgery

Then some major ones

It worked a treat
Everyone was in tears
Nobody held back

02)
Finished editing the film
And betrayed myself

Migration upon migration
Lopsided family houses
Were all edited
And completed in dreams

03)
The problem
Was not an infection from migratory birds

04)
Cutting nails and soles
Cutting hair and gall bladder
Not what I wanted to make the cut

Cutting older sister after older brother
Cutting younger sister after older sister
Not what I wanted either

That’s why I
I

Cut to Dad

That’s why I
I
Cut to Mom


〈剪接〉

01
我想讓難以忍受的事情
看起來難以忍受
為了像它本來應該有的樣子
動了點小手術

又做些大的

效果好極了
大家都在哭
沒有人忍住

02
剪完了片子
也背叛了自己

一次次遷徙
傾斜的家屋
都是在夢中
剪接完成

03
問題
並不是候鳥傳染給我

04
剪著指甲和腳掌
剪著頭髮和膽囊
都不是我要剪的

剪完哥哥剪姐姐
剪完姐姐剪妹妹
也不是我要的

所以我

剪爸爸

所以我

剪媽媽

沒有留言: