me

關於我的二三事信箱。留言隨手貼臉書粉絲頁(aNobii 太爛了所以舊書架現已停止更新)。
聊書聊電影的 podcast「連連看」(另在 Castbox 可以找到連連看之前的舊集數)。

2023/06/09

與阿芒野合 (9):〈第二天〉

Day Two

I’m the bravest because
The most blood is shed
Without me falling
Just more flowers blooming red on the sheets
Dice rolling
16
Again I go and wash panties
Again I fertilise the soil
The blood
Is so thick
I reckon even my soul is bleeding
Just can’t tell yet
I sniff hard
At the scent of kill filling the air
I still don’t have the guts to gut a fish, but
Is it me who has done the killing?

Small scrap of paper floats in toilet, message scribbled in haste:
I came
I divided, I
Disappeared
Your poppy
Sincerely

Is it the same with you? Sister

The Dolphin
My one little boat
A rare marine
Mammal, every round
She bites into
The ocean’s tits and latches on
No matter how savage how slutty the ocean is
The Dolphin
Is always like this

I wonder who passed down the rule?
The little boat self-immolates once every month
Day one pushes the boat out
Day two sets sail on high tide
Fire and salt in the air, countless turbulence
Drift wood
Flowing with blood and honey
Oh every time
The Dolphin leaps
She almost
Charges into
The heart of the ocean

Is it the same with your little boat? Sister


〈第二天〉

我最勇敢因為
流血最多
卻沒有倒下去
只是在床單上又開出紅花
骰子
十六點
又跑去洗內褲
又肥了土地

這麼濃
估計連靈魂的血也出了
只是還沒能力分辨
我用力嗅嗅
空氣中充滿殺的氣味
到今天我還不敢殺魚,但
人,會不會是我殺的?

馬桶漂著小紙片,字跡潦草:
我來
我分裂,我
消失
你的罌粟
敬上。

你也這樣嗎?姊妹

「海豚號」
我僅有的小船
稀有的海中
哺乳類,每一回合
她緊緊咬住
海的奶子不放
無論海多狠多放蕩
「海豚號」
就這個樣子

不知是誰傳下的規矩?
這小船每個月自焚一次
第一天推船下水
第二天漲潮出航
空氣中有火有鹽,有無數翻騰
流血和蜜的
漂木
哦,每一次
「海豚號」跳躍
都差點
攻進
海洋之心

你的小船也這樣嗎?姊妹

沒有留言: