me

關於我的二三事信箱。留言隨手貼臉書粉絲頁(aNobii 太爛了所以舊書架現已停止更新)。
聊書聊電影的 podcast「連連看」(另在 Castbox 可以找到連連看之前的舊集數)。

2013/07/10

Feliz cumpleaños, Sixto. Y gracias por todo.

〈我想著你〉

不過是一首我們聽過的歌
讓回憶在你身上停格
想起你的微笑,輕快笑聲
想起你的吻,那些溫存時刻
我想著你
想著你
想著你

想起我們一起做的夢
想起我們的海誓山盟
說愛永不會像陽光下的融雪
如今每一天從清晨到深夜
總想著你
我想著你
想著你

這條街我們一同走過
尋常人們尋常的生活
如影隨形往事歷歷
我曾那麼完整因為你
如今你我遙遠相隔
我聽見這首心碎的歌
想起你
我想著你
想著你
想著你
想你


I think of you
Music & lyrics by Sixto Rodriguez

Just a song we shared, I'll hear
Brings memories back when you were here
Of your smile, your easy laughter
Of your kiss, those moments after
I think of you
And think of you
And think of you

Of the dreams we dreamt together
Of the love we vowed would never
Melt like snowflakes in the sun
My days now end as they begun
With thoughts of you
And I think of you
And think of you

Down the streets I walked with you
Seeing others doing things we do
Now these thoughts are haunting me
Of how complete I used to be
And in these times that we're apart
I'll hear this song that breaks my heart
And think of you
And I think of you
And think of you
And think of you
And I do

沒有留言: